lördag, november 05, 2005

Thåström, vad är det fråga om?

"Han rökte röda Commerce utan
Hans far hade varit stins i Laholm
Han skulle visst blivit tandläkare men han
Han hamnade i armén
Han hade spelat handboll i Drott en gång
Han hade en pistol i sin garderob
Han skulle alltid visa upp den för oss ungar när han
När han var full"

Vad i helvete är det här för någonting, kanske du frågar dig?
Det är en vers ur Främling överallt - en av låtarna på Thåströms kommande skiva Skebokvarnsv. 209.
Du tror jag skämtar.
Nej, tyvärr. Det är mycket illa.
När jag skriver detta har jag gråten i halsen. Vet inte vad jag ska ta mig till.
Jag famlar febrilt efter pillerburken men upptäcker till min fasa att den är tom.
Så jag har inget annat val än att att korka upp vinare nummer två och halsa det sura rödtjutet.
Kom Harmagedon, kom!

Det finns naturligvis förmildrande omständigheter med Skebokvarnsvägen 209.
Som Thåströms sång till exempel. Man kan komma undan med det mesta med en sådan röst, till och med mord.
Jag skulle köpa Thåströms skivor även om han bara läste upp telefonkatalogen rakt upp och ner.
Det hade nästan varit att föredra framför några av pekoralen på nya plattan.
The Haters till exempel.
Låt mig säga så här: Jag får lust att gå och dränka mig i Brunnsviken i pur förtvivlan när jag lyssnat på den.

Gud ska veta att jag älskar Thåström.
Det är därför det gör så ont just nu.
Okej, jag ska försöka att säga någonting generöst om nya plattan också.
Lyssnar man inte på texterna så är Skebokvarnsv. 209 okej.
Det är så långt jag kan sträcka mig. Nu ska jag gå och dränka mig.

Tidigare inlägg om Thåström: Fanfanfan och Fanfanfan, Pimme!

47 kommentarer:

CV sa...

Stackars dig som tror att en flaska vin till hjälper.
Jag tycker i alla fall att fanfanfan är bra. Riktigt bra.
Fast det kanske beror på att jag aldrig haft något förhållande till Thåström som du har:)
Chadie
http://chadie.typepad.com/chadie/

Robot sa...

En flaska vin kan göra underverk.

Anonym sa...

Ja, den nya plattan är sannerligen ingen rolig historia. På något sätt.
Jag ska inte ge min in på att skriva en recension men måsta bara reflektera över att du nämner The Haters, Robert.
Det är ta mig fan det mest patetiska jag hört. 12 gånger värre än "Ballad om en amerikansk officer".
Och jag hade kunnat ta det. Jag hade kunnat acceptera det. Om det inte hade varit för textens syfte.
Vad Pimme säger är: "Fan, va VI var bra på min tid. Det var bättre förr. Nuförtiden har ungdomar ingen glöd. Det VI gjorde betydde verkligen någonting. VI var viktiga. VI var stora konstnärer. Ni, idag, är ingenting mot de storheter VI var."

Inte bara är det respeklöst mot 80% av dagens fans. Det visar dessutom på en sur gubbe som sitter på sin kammare och tycker att det var bättre förr. Och det, Thåström, det är (för att använda ett Journalistbloggen-uttryck) inte okej...

Dessutom, ur ett litterärt perspektiv, haltar texten mer än tillåtet. Tyvärr, Pimme, hade du varit en av mina anställda hade jag pekat på dörren och sagt: Gör om, gör rätt!

Ida Thunberg sa...

Jag som hade hoppats på nåt i "Karenina"-klass. Det är fortfarande en av de vackraste låtar som gjorts i Sverige, anser Rosa Bloggen.

Robot sa...

Hans, ditt inlägg är verkligen på pricken.
Men det är en liten detalj som sticker i mina ögon. Din sågning av Balladen om en amerikansk officer.
Du förstår, Hans, jag tycker att det är en fin bit.
Jag medger att texten i den låten kanske inte är bland de vassaste som Pimme levererat. Men jag gillar den ändå.

Robot sa...

Ida, du ska höra min tolkning av Karenina. Jag sjunger den med sådan inlevelse att det är hart när omöjligt att hålla tårarna tillbaka.

Robot sa...

SKEBOKVARNSV. 209
Innehållsförteckning:


1. Brev till 10:e våningen
Thåström och en akustisk gitarr. Jag lyssnar inte på Bob Dylan men föreställer mig att han skulle låta så här om han sjöng på svenska.
Första raderna lyder så här:
"Tänkte faktiskt att jag skulle
skicka dig ett brev
Eftersom vi aldrig pratar, eftersom vi aldrig ses"

Journalistbloggens betyg: 3.
2. SöndagMåndagsång
Mellankolisk pianoballad.
En av skivans bättre låtar.
Första raderna lyder så här:
"Det är ett party nere på gatan
men jag ska inte gå
När man levt så här länge är det
som om man varit på allihop"

Journalistbloggens betyg: 4.
3. Ingen sjunger blues som Jeffrey Lee Pierce
Introt och ett par verser är mycket bra trots en och annan krystad liknelse ("hans röst skär som en kniv"). Ett domedagspiano och Thåström i sitt esse. Min favorit på plattan.
Första raderna: "I hans trädgård faller äpplen idag
I hans trädgård rasar rosenblad av
I hans trädgård går kråkor och skrikor och skat
Till hunden har han ingen mat"

Betyg: 4.
4. Fanfanfan
Kommentarer överflödiga. Alla har redan hört singeln.
Betyg: 3.
5. Främling överallt
Hade inte texten varit så fruktansvärt dålig så hade det här varit en trevlig bit. Melodin, kompet och Thåströms sång får väl godkänt. Men slutbetyget kan inte bli högt.
Betyg: 2.
6. The Haters
Herregud, är det här ett ironiskt skämt?
Betyg: 1.
7. Sönder Boulevard
Thåström och ett piano. Jag pluppar fram till nästa låt på skivan.
Betyg: 2.
8. När muren föll
Börjar lovande. Med stråkar. Sedan tittar en elgitarr förbi. Fortfarande lovande. Thåström börjar sjunga. Låter bra. Jag blir misstänksam eftersom allt annat hållit så dålig kvalitet på den här plattan. Jag sitter spänt och väntar på att någonting som kommer att göra mig djupt besviken ska dyka upp. Men den här låten visar sig vara rätt okej.
Den byggs upp successivt med fler och fler instrument. Ett gammalt knep som funkar än.
"Det kändes som det var nånting som
la en hand på mig
Det kändes som det var nånting som
gjorde en brand i mig"

Betyg: 3.
9. Stjärna som är din
Lite som Karenina. Fast sämre.
Betyg: 3.
10. 619 kilometer
Instrumental. Musiken skulle kunna ha varit komponerad av Lars Demian.
Betyg: 2.
11. Om Black Jim
Betyg: 4.

Anonym sa...

När du Robert. Nu är du väl ändå ute och cyklar. Lite pluggigt räknade jag ut att ditt snittbetyg blir runt 2,8.
Robert, det är inte okej. Så högt betyg är den inte värd. Det vet både du och jag.

Såhär är det:

1. Brev till 10:e våningen
Jo, plattan börjar hyfsat, men lovar mer än vad den sen kan hålla.
Första låten tillhör de få som faktiskt är okej. Känns också kul på något sätt för oss gamla fans att få veta att Thåström rökte braj för första gången hemma hos Elton i 13-våningshuset.
Handlar om att Thåström skriver brev hem. "Pappa, kom hem..", "Hejsan morsan, hejsan Stabben...". Ja, ni fattar.
Melodin känns som något U2 skrotade till Joshua Tree plattan. Texten har dock några ljusglimtar.
"Ikväll har jag fyllt mitt huvud med Tingeling"
och
"Är det is på fotbollsplanen i år?"
Det sista tycker jag är fint...
BETYG: 3

2. SöndagMåndagsång
Jo, han har ju valt att lägga de starka låtarna först. Det är väl för att man bara får lyssna max 10 minuter i cd-disken på ICA Maxi. Rent lurendrejeri, alltså.
Låten då? Okej, men inte mer. Jag misstänker att den är spökskriven av Peter le Marc.
Tjejer kommer gilla låten. Hamnar nog högt på Rosa Bloggens topplista.
Texten? Faktiskt förvånande okej, men sen kommer tyvärr refrängen och förstör allt. Vaddå "SöndagMåndag"?? Klantigt påklistrad schlagerordvändning.
BETYG: 2

3. Ingen sjunger blues som Jeffrey Lee Pierce

Tja, gillar man typ Djävulen och Jag så gillar man nog den här. Jag gillar inte Djävulen och Jag. Och vem fan är Jeffrey Lee Pierce? Och varför ska jag bry mig om hans trädgård..?
Musikaliskt är det helt okej. Repetetivt, malande, mollstämt och med ett sptsigt arr. Välproducerat men trist.
BETYG: 2

4. Fanfanfan
Otippat att den skulle vara plattans starkaste kort.
BETYG: 3

5. Främling överallt
Vi har hört det förr, fast lite bättre på Lundells Den Vassa Eggen.
BETYG: 1

6. The Haters
Som ett slag i ansiktet. Och i magen. Man vill bara spy. Att glorifiera sin ungdom så förbehållslöst känns oerhört gubbigt.
Hey Baberiba, R.E.A eller någon annan humorgrupp behöver inte göra någon Thåströmparodi i år. Det har han gjort själv. Sorgligt.
BETYG: 0

7. Sönder Boulevard
En hyllningslåt till hur fantastiskt Köpenhamn är. Jamen, bo kvar där då!!
En Lundell/Eldkvarn-dussinlåt. Ibland är det Rialto, ibland Norrköping. Nu var det tydligen Västerbros tur...
Vid det här laget har man också börjat tröttna på att de flesta låtar ta mig fan låter exakt likadant.
BETYG: 2


8. När muren föll
Nä, nu börjar man verkligen trötta. Har jag redan hört den här? Nähä, det var bara ännu en dålig låt från Skebokvarnsv 209.
Lite pinsamt med pubertala 48-åringar.
BETYG: 1

9. Stjärna som är din
Att karln inte skäms! Man borde kontakta konsumentverket. Man får inte sälja ett helt album där alla låtar är exakt likadana. Jag vill koppla in Sverker Olofsson på fallet.
Tur att jag inte betalt för plattan. Då hade jag varit riktigt förbannad vid det här laget. Orkar inte ens lyssna på hela låten. Zzzzzzzz
BETYG: 1

10. 619 kilometer
Fyra minuter. Instrumental. Ett ackord.
Snälla, ta mig minst 620 kilometer härifrån.
Men det finns några ljusglimatr i arret. Därför blir det ändå;
BETYG: 1

11. Om Black Jim
Nationalteatern, kom tillbaka! Även om inget är förlåtet.
Betyg: 1

Anonym sa...

Tja! Kan robert eller Hans lägga till min msn? Jag skulle vilja fråga lite om skivan. Är ett stort fan av thåström... så detta verkar ju inte bra? Orkar ni det?

storastyggajohan@hotmail.com

Robot sa...

Jag har tyvärr inte MSN. Men du får gärna ställa dina frågor här.

Anonym sa...

Är det ingen låt på skivan som har en RIKTIGT bra text? Sen undrar jag om du vill sälja ditt promoex. till mig. Skull GÄRNA köpa den. Kommer förstås köpa den på cd o vinyl också.. bara för att det är thåström... även om den är dålig.. har allt tidigare... skulle kännas som om samlingen var "okomplett" utan... så vad skulle du vilja ha för det?

storastyggajohan@hotmail.com

+ Har inte "hans" någon msn då?

Robot sa...

Anonym: Det där är säkert en smaksak. Bara för att jag tycker att texterna på nya plattan suger så betyder det ju inte alla andra hängivna Thåströmfans också kommer att tycka det. Jag har återgett en del smakprov så att det är upp till var och en att döma själv.
Hans, som har skrivit ett par kommentarer här, delar tydligen min uppfattning om Skebokvarnsv. 209 i stora drag även om han dissar plattan ännu hårdare.
Det är ju för att jag håller Thåström väldigt högt som artist som jag blir besviken. Fallet blir liksom mycket större än om han hade varit en dussinartist och gjort en habil platta.
(Jag kan tyvärr inte sälja något promoexemplar till dig.)

PW: Menar du att jag och övriga inte får skriva om sådant som inte är allmängods? Det här är Sverige, inte någon gammal Sovjetstat. Jag skriver om vad jag vill. Om du har problem med det så behöver du inte besöka den här sidan fler gånger. Förstått? FÖRSTÅTT, SA JAG!!!???

Anonym sa...

Jag skiter i Thåström. Så det! Å nu måste det bli lite intressantare skriverier här om jag ska orka bry mig. Jag skiter i Thåström. Så det.

Anonym sa...

Peter Willem:
Som svar på din fråga; På en skala till 10 är det ungefär 8

Om materialet hade varit allmängods hade det varit 5

Hade det varit oeftertraktat hade det varit 2

Louise sa...

Robban, det är jag som har surfat in på Journalistbloggen de där 9246 gångerna. Japp. Vad vinner jag?

Anonym sa...

Stora Stygga Johan,

"hans" har msn men gissar att du då skulle begära att låtarna skickades över till dig.
Något så nesligt och olagligt skulle "hans" aldrig sänka sig till att göra. Aldrig!!

/"hans"

Karolina Lassbo sa...

Thåström, jag försår inte hur han kan ha blivit så legendarisk. Hans låtar svänger ju men hur ser han ut egentligen? Inte för att det spelar roll för musiken, men ändå. Jag ser framför mig en svensk Marilyn Manson.

Robot sa...

Karolina: Hade jag varit rockstjärna - vilket inte alls är en orimlig tanke med tanke på min star quality - så hade jag velat se ut som Thåström.

Anonym sa...

Ta en Treo Comp och lyssna på Miles Davis istället! Jag hyar bådadera om så ösnkas.

Anonym sa...

Rockstjärna? På dragspel?

Anonym sa...

Vilken skiva har du lyssant på? Efter en lyssning är jag såld. Så mycket thåström, så bra. Höstens räddare helt klart.

Robot sa...

Det glädjer mig att du gillar den. Alla har perioder då de gör misstag som de senare kommer att få ångra.
Du har din period nu. En gång kommer du att titta tillbaka på den här tiden och skämmas. Kanske kommer du till och med att förneka att du använde uttryck som "såld" och "höstens räddare" om Skebokvarnsv. 209. Du kommer att tänka tillbaka på mig och den här bloggen och svära tyst för dig själv: jag borde för fan ha lyssnat på den där Holender! Han har ju alltid haft rätt tidigare. Vad var det jag tänkte på egentligen!!!???

Anonym sa...

Enligt är det här vad Pimme vill ha sagt med The Haters:

"Fan, va VI var bra på min tid. Det var bättre förr. Nuförtiden har ungdomar ingen glöd. Det VI gjorde betydde verkligen någonting. VI var viktiga. VI var stora konstnärer. Ni, idag, är ingenting mot de storheter VI var."

Hur fan kom du fram till det? Nonsens. Man kan precis lika gärna tolka det som en hyllning till alla kids där ute idag som lever sammma rastlösa dröm. Och jag tror inte det är det heller - det är helt enkelt minnen.

Både du och vår vän Robert verkar bedöma den här skivan som om det var bara Thåströms nästa skiva. Det här är fan det intressantaste han gjort på länge. Inte minst på grund av texterna. Sen så kan man förstås ändå känna att låtarna hade kunnat vara starkare.

Anonym sa...

Fasiken, första som dök upp efter jag hört den nya plattan. inte en endå låt som var lika klockren som "fanfanfan". fasiken... detta var verkligen nått jag sett framimot, att jocke släpper en ny platta.. kommer troligen aldrig hända igen...


men måste tillägga att denna skiva egentligen har mycket att ge.. efter att lyssnat på den ett antal gånger under 2 dar så är den nu mera, mer än godkänd..på god väg att bli favorit. och låten "Främling överallt" med detta musikaliska fenomen som start, underbar sån på slutet, är min favorit. dock kan jag hålla med att texten är långt ifrån thåströms lätt förståliga poesi

Anonym sa...

Hans hur har du kommit fram till att vad Pimme vill säga med The Haters är:

"Fan, va VI var bra på min tid. Det var bättre förr. Nuförtiden har ungdomar ingen glöd. Det VI gjorde betydde verkligen någonting. VI var viktiga. VI var stora konstnärer. Ni, idag, är ingenting mot de storheter VI var."

Det är en uppriktig undran eftersom jag överhuvudtaget inte är i närheten av att tolka texten så. T.ex. nämner han inget om hur det är idag och inget om någon annan överhuvudtaget. Visst kan man tolka in lite glorifiering i texten, men att tycka att det är att nedvärdera dagens ungdomar är väl lite väl mycket fantasi?
Jag tycker det känns som att den sura gubben inte är Pimme, utan dig.
Själv tycker jag att den nya plattan är fullkomligt lysande. Thåström har återigen lyckats förändra sin musik, utan att göra avkall på det som gör honom unik, inlevelsen och känslan i musiken. Att sedan se honom på scen är utan tvekan det bästa som finns.

Anonym sa...

Till Robert Holender och Hans

Jag har läst det ni har skrivit om Thåströms nya skiva. Och fast jag inte borde lägga energi på det här kan jag inte låta bli att kommentera era inlägg. Det är tragiskt att det är så många som skriver som ni gör. Därför skriver jag nu ett inlägg.

I mina ögon förminskar ni er själva när ni skriver så nedlåtande och respektlöst. Av era inlägg att döma är det lätt att tro att ni lider av dålig självkänsla. En människa som är trygg i sig själv har inget behov av att trampa på andra. Men ni väljer att skriva ner Thåströms texter på ett respektlöst sätt och passar samtidigt på att sätta er själva i fokus. Raljerar och gör er lustiga (not!). Ni borde fundera på varför ni skriver som ni gör. Det är ledsamt och irriterande att läsa era inlägg och än mer frustrerande att veta att ni som journalister når ut till tusentals ungdomar. Känner ni något ansvar? Jag tror dock att de flesta inte bryr sig särskilt mycket om vad ni skriver. Men era uppdragsgivare borde fundera på om deras tidning verkligen står för den attityd ni förmedlar. Journalistbloggen är ingen tidning, men det är ändå ett offentligt forum där era namn syns.

Du skriver att Thåström ”var” din hjälte. Saknar du respekt för dina hjältar?

Jag tycker texten till Främling överallt är bra. Den berör mig. Som jag ser det är det barnets betraktelse. Och passar perfekt i en rockballad. Thåström är en grym författare av rocktexter. T ex Ungefär så här från förra skivan tycker jag är en genialisk rocknroll text. Thåströms nya skiva känns både personlig och äkta. Därför är det än mer irriterande att läsa era kommentarer. Jävla grisaktigt beteende! Varför skriver ni så respektlöst som ni gör? Räcker det inte att skriva att ungefär så här: ”Jag tycker inte om nya skivan eftersom texterna inte säger mig något.” Hur skulle ni känna det om någon skrev ner era artiklar på samma sätt?

Och Bulls kommentar om låten The HAters. Din tolkning av låten känns helt förvirrad och paranoid. Som jag ser det är det en låt skriven med tanke på Thåströms vänner från Ebba-tiden. Den har inget att göra med det du skriver.

Du skriver att du inte vet vem Jeffrey Lee Pierce är. Skryter du med din okunskap? Jeffrey Lee Pierce, låtskrivare, gitarrist och sångare i Gun Club med låtar som Mother of Earth, Walking with the Beast och Idiot Waltz. (och ja, det finns brittiska journalister som raljerat över Gun Club)

Allt för många journalister tycks lida av empatistörningar. För in i bänken, gör något bra av era liv och lägg ner att trampa på andra! Eller vill ni vara som skvallerjournalisten som snart får eget program på TV4?

Anonym sa...

Hörnini...

1) Lugna ner er, kids
2) Beskyll inte mig för att vara jounalist
3) "Ansvar inför tusentals ungdomar" Ha ha ha... Veckans bästa!
4) Ni har fel. Jag har rätt. Glöm aldrig det!

Anonym sa...

Har sällan läst något som är så träffande som Bosse Högbergs skuggas inlägg.
Vad fan håller ni andra på med när ni sågar "Skebokvarnsv. 209"?
Här har Thåström gjort en platta inte liknar någon annan han har gjort, med texter som ligger närmare honom själv än några andra låtar någonsin gjort.
Han serverar sitt hjärta på ett fat och ni grillar det som vilken dussinburgare som helst, lägger det mellan två brödskivor, häller en massa geggig majonäs över och käkar upp det.
Är det så provocerande med självbiografiska texter? Är det egentligen plattans avskalade Icke-Thåströmska sound ni inte klarar av? Vill ni verkligen att han ska göra en Imperiet-platta 2005? Hur patetiskt skulle inte det vara?
Och att ge sig på just ”Främling Överallt” övergår mitt förstånd. Här bjuds vi på de skärvor som Thåström lyckats samla ihop av sin far, som verkar ha varit en märklig, inbunden och lite kuslig person. Det är uppenbart att han aldrig lärde känna honom. Jag tycker texten förmedlar detta på ett alldeles lysande sätt. Jag minns inte när en låt gjorde så här starkt intryck på mig senast. Det var i alla fall flera år sedan.

Anonym sa...

men kom igen nu grabbar! det är nästan komiskt att se hur provocerade ni blir av vad hans och robert har skrivit.
det är ju uppenbart att båda gillar thåström och att det är just därför som de blivit besvikna av skebokvarnsv. 209.
själv håller jag inte med dem. skebokvarnsv. är inte så dålig tycker jag. men jag förstår inte varför alla skriver så upprörda inlägg här. är det bara jag som ser att de skrivit med glimten i ögat? ;)

Anonym sa...

Det kan ju bero på att det inte är skrivet med glimten i ögat?

Anonym sa...

Du har en poäng där, Anonymous...

Anonym sa...

Robert och Hans ni är dumma i huvet som sågar ett av Thåströms bästa verk Speciellt Robert e sjuk.

Anonym sa...

Det är rätt fascinerande...

Pimme lyckas träffa den s k ironiska generationen på det ställe där det tydligen gör mest ont. På den stelfrusna fläck där hjärtat en gång satt...

Typiskt Thåström att vända på kuttingen ännu en gång och lyckas skaka av sig alla som trott att "Staten och Kapitalet" bara var ännu en uptempolåt att fylleflina till.

Visst är det jobbigt med jobbiga känslor, grabbar? Typ sorg, saknad och nostalgi? Tur det finns dokusåpor och kändisskandaler att droga sig med. För er, alltså.

Själv stannar jag gärna till en stund och funderar tillsammans med Pimme.

Anonym sa...

Kan bara instämma i en viss Anonymous inlägg...

Skebokvarnsv.209 är mästerlig (bortsett från den oerhört pinsamma och banala The Haters). Om Black Jim & Främling överallt tillhör det bästa Pimme gjort som soloartist!

Men men, vill man leva på en dammig samling med Ebba så visst..

Anonym sa...

Jag kan bara säga att det var längesen en skiva berörde mig så otroligt mycke som denna. Den fick mig att stanna upp "ekorrhjulet" och bli lite nostalgisk & tänka tillbaks på min egen barndom.

Anonym sa...

Jag tycker den här skivan är helt magisk. Tycker tillockmed att "The Haters" är svinbra.
Thåström har aldrig gjort musik för att behaga alla. Det är en del av hans storhet.
Han skulle vara enormt nöjd om han läste den här tråden och såg att åsikterna om skivan spretade.
Ett tips till er som tycker tillbakablickar är pinsamma. Läs ALDRIG någonsin en historiebok eller självbiografi, eller biografi över huvud taget. Fortsätt bara konsumera så blir ni säkert lyckliga. Eller?;-)

crrly sa...

Suverän skiva, av en (nästan) alltid lika suverän och fantastiskt underbar artist. Mmmm.

crrly sa...

Sönder Boulevard, När muren föll och Stjärna som är din är mästerliga, liksom Fanfanfan och Ingen sjunger blues...

Alla låtar är svinbra, utom de instrumentala, de är tråkiga.

Anonym sa...

Blir suga på att toffla till er med en tresidors pseudolitterär käftsmäll, men vem orkar. Ville trots det bara upplysningsvis berätta att Thåström inte gör musik för skitnödiga bloggare, så det är väl bara i sin ordning att just ni inte förstår Skebokvarnsvägen...

Anonym sa...

Hur i helsike kan man inte gilla låten främling överallt?

JAg får gådhud av den låten den är ju hur bra som helst likaså har ju baladen om en amerikans officer en mening och ett syfte, den handlar ju om Oliver North. VAd är det som är så fel med texter som menar något och inte bara är dravlig poesi?

Anonym sa...

Det är okej att ni sågar "Skebokvarnsv. 209" men att ni börjar provocera Thåström och hans texter är INTE okej.

För det första sätter jag min sista hundring på att ni aldrig skulle kunna skriva en text som inte ens är i närheten så bra som Thåström. Denna recensionen är inte ens bra, jag skulle kunna läsa bättre artiklar i något så blaskigt som Aftonbladet.

För det andra så tycker jag ni reagerar väldigt häftigt bara för att Thåström avviker sig ett album. Visst alla låtar är inte lika bra, men det är bannemig inte så dåligt som ni påstår!

Förstår mig inte på er journalister. Måste allt vara smörigt och kommersiellt för att det ska vara bra? Då kan ni ju börja med att ge fan i att recensera Thåström. Sen hade till och med jag lärt mig att det du ger, får du tillbaka. Så kom inte och klaga på att vi Thåström-fans kommenterar era inlägg som ni skriver om Thåström.

För det sista, Thåström skriver om gamla minnen och hans ungdom på "Skebokvarnsv. 209". Vad skulle ni säga om vi fick reda på vad ni gjorde när ni var unga och började håna det? Nä fy skäms på er!

Om ni ska fortsätta såhär kan ni likagärna börja jobba på Hänt extra, för där lär ju inte vi Thåström fans kommentera eran dynga.

Anonym sa...

Fröken Lassbo:

Seriöst.. vad fan har det för betydelse vad Thåström har på sig för kläder? Hans arbete har ingenting med mode att göra. Trodde du var mer kulturell än så? Måste vara tråkigt att inte kunna gå på en konsert utan att kunna koncentrera sig på artistens framförande för att man snöat in sig på artistens klädsel. Thåström är grymt bra. Det är därför han hängt med så många år. Musiksmak är ju olika hos olika männsikor. Men att blanda in hur dom klär sig är ju löjligt i detta fall. Thåström är en legend, konstnär och en jävligt bra artist. Vem är du?
Eve

Anonym sa...

Nästan alla låter Thåström har gjort är damn great. Han gör bara bra låtar, manen är kung på att skriva texter och göra musik.

Joakim sa...

jkar och flickor hör på mig! Sönder Boulevard är bäst på väldigt länge.

Anonym sa...

Du verkar fan i mig vara helt jävla efterbliven. Skivan är ett mästerverk. Karljäveln åldras och kan inte stå och sjunga om att han är ung och kåt längre. Han betraktar sin omvärld, de som har hänt och de som kunde ha hänt. Avgå för helvete!

Den hårdaste sa...

The Haters är klassisk själ! En flaska vin hjälper inte alltid men när man väl börjat på den andra brukar det lossna.

Anonym sa...

Som någon sa.
Avgå.
Eller ännu bättre, avlid.