torsdag, november 10, 2005

Sellout av Je t'aime Pettersson?

Min gode vän "Je t'aime" Pettersson jobbar som redigerare/reporter på en dagstidning någonstans i Sverige.
På sistone har jag noterat hur han övergett sitt ordinarie bevakningsområde för att istället ägna sig åt konsumentjournalistik.
Je t'aime testar prylar som kan vara bra att ha.
Jag kan inte frigöra mig från tanken på att han genomför testerna enkom för att lägga beslag på diverse produkter som han för stunden behöver.
Först ut: test av rakhyvlar.
Je t'aime rakade sig med dyra rakhyvlar och Je t'aime rakade sig med billiga. Sedan kliade han sig på sin mer eller mindre lena haka, vägde för- och nackdelar mot varandra för att slutligen betygsätta modellerna, en efter en.
Eftersom Je t'aime inte har några högre tankar om läsekretsen drog han sig inte för att vara övertydlig i sina omdömen.
"Aj! Aj! Aj!", stönade han av vad man får förmoda var smärta efter att ha testat en billig engångsvariant.
Det gick inte att ta miste på Je t'aimes besvikelse. Betyget blev också därefter: 1.
Om den bästa modellen i testet skrev han att den var "rakhyvlarnas Rolle Royce".
Vem fan är R o l l e Royce?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså hur gick testet till? Rakade han sig samma dag med alla hyvlarna eller tog han en om dan? Tänkte bara att det blir en väldigt liten fläck att raka om han gjorde det samma dag.

Anonym sa...

Jag blev nr 10250.... får jag en fika då? Du behöver inte raka dig.

Robot sa...

Tack för alla trevliga kommentarer!
Och ett stort tack till Abrahamsson International som gjort Journalistbloggens snygga banner/logga!

Anonym sa...

Ja, men får jag en fika??

Robot sa...

Du är så ivrig, Emma. Det klär dig.

Patrik sa...

Ja loggan är hur snygg som helst, verkligen!
Kan det vara Garamond i teckensnitt 20 måntro? eller rent av bookman…?