söndag, oktober 23, 2005

Fanfanfan, Pimme!

Fanfanfan är inte bara titeln på Joakim "Pimme" Thåströms nya singel. Det är också vad du kommer att utbrista när du hört låten.
Jag har alltid sagt att jag skulle ta en kula för Thåström. Att jag skulle bli en mänsklig sköld för honom om det började smälla. Denna generösa gest från min sida har varit ett utslag av min förbehållslösa kärlek för artisten som gett oss Ebba Grön, Imperiet och PLP.
Okej, de sistnämnda hade man kanske kunnat klara sig utan.

Det är, i ljuset av ovan anförda, inte lätt att säga, men det måste bli sagt: singeln suger.
Jag har lyssnat på den minst 20 gånger vid det här laget.
Fanfanfan hade med nöd och näppe platsat som b-sida på en Ulf Lundell-singel.
Det bådar inte gott inför kommande plattan, Skebokvarnsvägen 209.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kan vi skylla på det på Regina Lund kanske? :/

Anonym sa...

Jamen, Robert... Så illa är det väl inte? Thåström har ju alltid befunnit sig precis på fel sida om patetik-gränsen, och fortsätter nu på samma sätt i "Fanfanfan".
Men det är ju därför man gillar honom. Ungefär som föräldrar älskar även sin utvecklingsstörda barn.

Anonym sa...

skulle villja påstå att det är en typisk thå ballad i gammal god skola. Höghus Låghus Dårhus, Flicka Med Guld, Karenina....

Anonym sa...

Nej! Den är vacker! Den är helt klart i klass med Karenina.

Anonym sa...

1989 revived, Skitbra!

Anonym sa...

Jag tycker om den. Jag tycker den är jättefin! Jag skulle göra vad som helt. Shit.

Anonym sa...

Den är inte ens i närheten och borde inte få andas tillsammans med Karenina. Men den är vacker, enkel. Verkligen inte Lundellklass, men har Pimme lyssnat på Winnerbäck eller nåt annat allmängiltigt månne?