lördag, oktober 08, 2005

Den store blondinos hem till salu

Författaren Sture Dahlströms hem, Heingeborgen, är till salu. Här har Sture Dahlström författat flera av sin odödliga verk och här har hans hustru, konstnären Anna-Stina Ehrenfeldt, målat några av sina tavlor.
Det känns inte okej att någon krösus med backslick ska flytta in efter dem.
Heingeborgen borde - på statens bekostnad - ha gjorts om till ett levande museum eller en konstskola eller en skrivarskola eller vad som helst som hade kunnat hedra Sture Dahlströms minne.
Men inte bara krängas till vem som helst.

2 kommentarer:

Karolina Lassbo sa...

Jag är också en blondino! Men det vet du kanske... Tack för det estetiska berömmet av min layout, men jag kan inte skryta med att jag har gjort den själv.

MVH Karro på Glamourbloggen

Robot sa...

Det ante mig.