måndag, april 10, 2006

Jag - en Berner Sennen?

Om mina kära vänner Martin von Krogh och Ida Thunberg vore hundar - vilket, ju mer jag tänker på det, inte är en orimlig tanke - så skulle de vara en bulldog respektive en cocker spaniel.
Undertecknads personlighet däremot motsvaras tydligen bäst av Berner sennen. Om man får tro personlighetstestet på SVT:s hemsida.

"Berner sennen är en stor lugn hund med jämt och lugnt temperament. Men den är också mycket ivrig och leklysten. Berner Sennen är en självsäker, orädd, uppmärksam och godmodig hund. Den är sugen på att lära sig nya saker och mycket vänlig. De är vaktiga men samtidigt hängivna folk den känner. Självsäker och vänlig inför främmande. Älskar att vara ute sommar som vinter."

7 kommentarer:

Anonym sa...

Höll på att ramla av stolen när jag såg att det var uppdaterat här! Mycket mycket bra min vän.

AMANDA sa...

Smulan. Om man läser beskrivningen till en Grand danois finner man "kan sitta i timtal med huvudet i knät för att bli klappad". Det var bara en liten parentes.

Anonym sa...

"hela Sverige skrattar"

Robot sa...

Lollo: Tack! Och du, jag vet att du lagt ned din blogg, men att det ar du som i storsta hemlighet driver den dar hyllningsbloggen till Idol-Agnes.

Amanda: Jag gillar sma parenteser.

Tina: Det maste ha blivit nagot fel i testet. Du ar en typisk pitbullterrier: hugger forst, fragar sen.

Anonym sa...

Journalister, suck. Men du verkar inte ha hittat min superhemliga hyllningsblogg till dig...

Martin von Krogh sa...

voff voff

Anonym sa...

Glad att du är tillbaka. Bästa snåltipset på Lanta kommer från bofasta vännen Caroline. Bulan på Klong Khong har supergod Pad thai för åtta kronor. Själv cruisar jag runt bland påskborden här stan, bra budgetvariant, är inte alldeles oinbjuden och känner mig rätt välkommen.