måndag, april 24, 2006

Beach 2006

Hej då Ben & Jerry, turkisk peppar och mintkrokant!
Hej kikärtor, quinoa och haricots verts!
I dag börjar mitt nya GI-liv.
Fick en chock när jag ställde mig på gymmets våg förra veckan. I och för sig så höll jag i en massa grejer (handduk, nyckel och vattenflaska) när jag segerviss - inte helt olikt en OS-atlet som kliver upp på prispallen för att mottaga sin välförtjänta guldmedalj - besteg vågen.
Jag kisade ned mot displayen och kunde inte riktigt ta in vad den visade. Stod det verkligen "90"?

Jag fick lägga band på mig för att inte i panik skrika rakt ut i herrarnas omklädningsrum. Hade min vikt rakat i höjden? Det var inte möjligt. Kunde prylarna jag bar på verkligen väga 10 kilo tillsammans? Knappast.
Innan jag nyduschad och en smula moloken lämnade gymmet bad jag personalen att kalibrera vågen "så att den visar rätt vikt".
För säkerhets skull lägger jag nu om mina matvanor. Sockermonstret inom mig ska dö.

9 kommentarer:

Ida Thunberg sa...

jag har aldrig fattat vad det där quinoa är.
men bulgur är gott!

Robot sa...

Ida, när du provat quinoa så kommer du att fnysa åt allt vad bulgur heter!

Anonym sa...

"Beach 2006"

Det låter som någonting jag skulle kunna syssla med, rentav.

Anonym sa...

Har du stavat fel, Robban? Du menar väl Bitch 2006? Jag skojar bara. :-)

Tbird sa...

Känner med dig, men har själv tappat några kilon efter halsfluss och influensa. Magen är kvar så det måste vara muskler ;-) Tråkigt att man tappar så fort, efter att ha svettats så mycket på gymmet...

Peppe sa...

Äsch, det är ju bara sexigt med en liten kulmage...

Anonym sa...

2 veckor, jag ger dig 2 veckor innan du på nytt irrar runt nere på Netto och letar Mintkrokant till extrapris.

Ida Thunberg sa...

robert - jag ser fram emot att bli bjuden på en quinoa-måltid hemma hos dig inom en snar framtid!

Robot sa...

Tina: Är inte South Beach-dieten och GI-metoden samma sak? Vad är skillnaden?
Och hur kan du ha gått ned nio kilo? Du har ju aldrig varit annat än skinn och ben? Ser du ut som en heroinmissbrukare nu?

Peppe: Nej.

Joey: Du har gett Jojo-bantningen ett ansikte. Vid tillfälle ska jag visa upp det här på bloggen.

Ida: Oj, vilken fest som väntar dig!

Anders: Jag är mer typen som tröstäter.