fredag, februari 10, 2006

You sick fuck!

I tisdags fick jag 50 000 volt genom kroppen.
En kille beväpnad med en elpistol av modellen Taser sköt mig i ryggen.
Amerikan naturligtvis. Med combover.
Jag min dåre hade köpt hans försäljarsnack rakt av. Han hade ett mycket övertygande sätt.
Innan han sköt mig frågade jag om det fanns någon fara för hjärtsjuka att få 50 000 volt genom kroppen. Inte för att jag är hjärtsjuk, men man ville ju ändå veta liksom.
Det var tydligen en jävligt dum fråga för han brast ut i ett gällt skratt och tittade ut över de övriga journalisterna i aulan som om jag vore retarderad.

Sedan visade han oss en EKG-kurva.
– Här träffar Tasern, sa han avmätt och pekade på en kurvtopp.
Det fanns naturligtvis ingen skillnad mot övriga kurvtoppar i EKG-diagrammet. Verkade med andra ord helt ofarligt.
Jag hade ändå mina dubier. 50 000 lät så mycket.
– Normaldosen är fem sekunder, sa Tasermannen och osäkrade vapnet i sin hand. På den tiden hinner man sätta handbojor på den utslagne.
– Du, jag tror att jag fattar galoppen om du ger mig en tresekunders, sa jag.
– Okej, sa han och ryckte på axlarna.
Jag tolkade det som att vi var överens om tidsramen för det förestående experimentet.

Två medhjälpare till Tasermannen ställde sig på varsin sida om mig. De tog tag i mina armar.
– Du kommer att bli paralyserad. De där två håller dig så att du inte ramlar. De är utom fara – strömmen sticker inte.
Jag skulle just be honom att utveckla vad han menade med de var utom fara när det fräste till.
Taserns två strömförande pilar träffade mig mellan skulderbladen.
Smärta.
Vakuum.
Sekunderna släpade sig fram.
Vi måste ha sprängt tidsramen för experimentet för länge sedan.
Jag ville skrika abort, you sick fuck!
Men jag fick inte fram ett ljud.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Varför?

Robot sa...

Därför?

Anonym sa...

Skryt gärna om dina 50 000 volt, men kom ihåg att det är strömmen som är skadlig...

I = U/R

...och med tanke på hur mycket restistans du har i huvudet (tjockskalle...) så kan det ju inte ha varit så hög strömstyrka... Väldigt stor resistans = väldigt liten strömstyrka = väldigt liten smärta.

Anonym sa...

Värst är om man skulle råka ut för oavsiktlig urinavgång. Det skulle dina kollegor i salen gillat.

Anonym sa...

Oj. Nästan som i min bransch.
Elchocksbehandlingar...

Du får kanske en liten signalsubstansfrisättning iallafall. Det är nice.

Robot sa...

Oavsiktlig urinavgång är inte okej när man står framför en skock kollegor.
Inte avsiktlig heller.

Cliff Hanger sa...

Ha ha... oavsiktlig offentlig urinavgång är aldrig någon höjdare.

Jag kommer ihåg när en reporter på Rapport, Göran Åhgren tror jag han heter, skulle testa att bli skjuten av en elpistol. Innan var han som vilken saklig, småtorr reporter som helst. Men när de sköt om honom skrek han av smärta. Stor humor att se primitiviteten släppas fram genom den professionella yrkesmasken så där. :-)

Anonym sa...

Du är för härlig Robert.
Ska jag skicka över bilderna så att allmänheten får se hur du såg ut när du fick 50 000 volt i kroppen?

Du var rätt cool. Skrek inte och så.
Själv hade man bangat tio gånger av tio.

Robot sa...

Tack Zendry! Men jag försöker lägga den här händelsen bakom mig. Bilderna skulle sannolikt ha en förödande effekt på mitt tillfrisknande.

Robot sa...

El Mango: Jag har hört talas om det där inslaget men aldrig sett det själv. Tyvärr. Låter som att tv-historia skrevs under den där sändningen.

Anonym sa...

Finns det ingen gräns för din nyfikenhet, Robert? Jag har också sett inslaget där Rapports reporter låter sig skjutas med elspistol, men jag blev inte det minsta sugen på att själv känna den smärta som han upplevde. Beundransvärt modigt, men varför, Robert? Ge mig bara ett vettigt skäl. Kram.

Cliff Hanger sa...

Inslaget har funnits med i "100 höjdare". Du kanske kan hitta det någonstans och ladda ner. Det är värt en del letande.

Anonym sa...

Jag som trodde att du var en tunnis. Respect Robert :)

psycho-tjejkompisen: Du får räkna om lite. Högre resistens ger högre ström.
För att klara sig undan skulle Robert således behöva ha huvudet fullt med luft ;)

Anonym sa...

Naturligtvis blev det där ett tankefel av mig. Jag kunde skylla på vinintaget igår - men jag står här med skammen.

Robot sa...

Daniel, tankefel respektive vinintag verkar vara din melodi.

Anonym sa...

Jag har många melodier på repetoaren Robert ;)

Jag gick ändå hem före 23 igår - eftersom jag arbetar idag. Så jag har ingen bra ursäkt egentligen...

Namnlös sa...

Göran Ågren och elpistolen hittar man på 100 höjdares hemsida. Kolla inslag nummer 3 på listan över tidernas sämsta idéer.
http://www.kanal5.se/templates/page.aspx?id=11749
Man kan se den nästan hur många gånger som helst.

Namnlös sa...

Sorry, falsk marknadsföring - femman hade väl bara rättigheter för 6 mån eller så för nu är klippet borta. Ni får nöja er med att titta på Steve Ballmers eunuck-vrål istället.