fredag, februari 10, 2006

Det här är Lars

Jag är inte helt oäven som fotograf. Bilden här bredvid har konstnärliga kvalitéer, det kan ingen förneka.
Lars Johansson, som härmed har odödliggjorts, kommer från Sunne och arbetar på Expressen. Han är tillsammans med en av mina bästa vänner - Frida Boisen.
Ibland träffar jag Lars ute på fältet. Då är vi bittra fiender - reportrar på olika tidningar som vi är - och försöker undantagslöst att vela bort varandra genom diverse manövrar. De här vilseledande spektaklen är i regel väldigt genomskinliga. Åtminstone Lasses.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skandal!
Här har man, som en av dina bästa vänner, otåligt, nervöst, väntat och väntat på när man ska få bli omnämnd på tunga Journalistbloggen.
Så händer det.
I en bisats. Inte främst, som vän, som superkrönikör, trendanalytiker, tvtyckare, författare, hårdgrävande journalist eller stilist.
Jag har inte blivit så förnärmad sen jag blev omnämnd som min make Lars "flickvän" i en bildtext i ett vimmel på Resumé.
Ge mig en egen entry nu.
Det förtjänar jag.

Robot sa...

Sakta i backarna! (Har väntat länge på ett tillfälle att få använda det uttrycket.)
Här har man precis lovsjungit din person och så får man kommentaren här ovan kastad i rakt i ansiktet. Är du tokig!?
Svara inte - det var en retorisk fråga.