fredag, januari 13, 2006

"Jasmine"

När man för andra gången samma kväll frågar servitrisen vad hon heter vet man att man inte ska ha mer.
Framför allt inte när det för andra gången samma kväll går upp för en att man ställde just den frågan förra gången man var här, och att man fick den besvarad även då.
Men jag skyller på Rosa Bloggen-Ida.
Vi skulle fika i går.
Men för Ida betyder "fika" inte nödvändigtvis detsamma som för oss andra.
Det blev jag om inte annat varse i går när jag för tredje gången hörde mig själv säga: "vi tar in en flaska vin till, tack".
Till ovannämnda Jasmine.
När jag nyss stod i duschen och minnesbilderna motvilligt masade sig tillbaka till mitt medvetna fick jag en olustig känsla i kroppen.
Hur jag än försöker så lyckas jag inte mana fram några minnesbilder över att vi betalade för oss i natt. Jag vet att Ida stack till mig en massa pengar som jag stoppade på mig men sen är det svart.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tunnisar ;)

Ida Thunberg sa...

Heter hon verkligen Jasmine? Eller är det bara vi som tror det?

Robot sa...

Daniel: Jag vill inte lämna ut Ida i ett sådant här offentligt forum, men måste ändå till hennes försvar säga att hon hade "fikat" innan hon träffade mig. Med Lasse Johansson. Den senare informerade mig att den förra hunnit få i sig tre glas innan jag dök upp.

Ida: Ber om ursäkt för att jag är så frispråkig ovan, men sanningen måste fram! Och ja, hon heter Jasmine.

Tinselflickan: Jag är säker som ett kärnkraftverk!