onsdag, juli 05, 2006

Grönt skinn på väg tillbaka?

I måndags ropade jag in en ful fåtölj på auktion. Den blev min för 360 kronor. Amanda säger att den, förutom att vara ful, luktar illa. Hon har rätt även om jag inte gillar att hon klagar på mitt fynd det första hon gör.
Fåtöljen är väldigt skön att sitta i. Priset man får betala för den förstklassiga komforten är att man inom loppet av minuter känner sig som en rökt böckling.
Möbelns förra ägare måste ha varit en nikotinmissbrukare av rang.
Efter några minuter i stanken känner man sig åksjuk. Men fåtöljen är som sagt skön.

5 kommentarer:

Josefin sa...

Haha, ja vilken tur att den är skön iaf!

AMANDA sa...

Förlåt. Men när du frågade efter en uppriktig åsikt om den gröne bjässen var jag tvungen att yttra mig. Jag ska inte säga något mer om fåtöljen, någonsin igen. Jag lovar.

Cliff Hanger sa...

Eftersom du inte har behagat att svara så tjatar jag och frågar detta för tredje gången: När ska du egentligen berätta om detta:

"...vilka är de egentligen, journalisterna? Skickliga yrkesmän och –kvinnor? Eller vit inskränkt medelklass? Jag vet. Jag känner dem. Varenda en. Och det är hög tid att någon berättar sanningen om de så kallade nyhetsförmedlarna. Denna någon är jag."

Anonym sa...

Sätter sig verkligen rök i läder? Går det möjligen att vädra bort? I annat fall ser jag ingen annan lösning än att du själv börjar röka starka cigarrer.

Hanna sa...

Fastnade du i den gröna fotöljen, eller vad hände?